Det er et kæmpe mål for mange virksomheder at blive officiel google partner, og det er noget som mange vil gå langt for at kæmpe for. Det vil de netop fordi der er så meget præstige forbundet med at få det certifikat, som gør, at man bliver google partner. De virksomheder, som får dette mål opfyldt ser ud til at kunne klare sig rigtig godt på den lange bane og faktisk ser man en tydelig tendens til, at de klarer sig langt bedre end deres konkurrenter, som ikke har opnået statussen som google partner på trods af, at de også har kæmpet for at nå samme mål. Når man vinder dette interne kapløb har man altså en marginal fordel sammenlignet med sine konkurrenter, og det har man fordi dette certifikat bliver taget aldeles seriøst.
Dine forpligtelser som google partner
With great power comes great responsibility. Sådan sagde Stan Lee, og det havde han i den grad ret i. Han havde også ret i denne sætning i forhold til den omstændighed pludselig at blive betragtet som google partner. For det er nemlig ikke bare sådan, at når man først er blevet google partner, så har man sin fremtid sikret. Man skal hele tiden leve op til super høje standarter for at kunne beholde sit certifikat, og dette gør jo så også, at der hele tiden skabes endnu højere tillid til certifikatet, og til de virksomheder, der formår at bibeholde det. Så det du faktisk viser dine kunder som en virksomhed, der kan leve op til rollen som google partner i en længere række af år, er, at du har styr på din virksomhed og dermed kan levere gode og stærke produkter til dine kunder. Dette er rigtig godt.